Energie aanbiedingen hebben steeds duurzamer karakter

Energieleveranciers proberen consumenten al jaren te verleiden om over te stappen. Dit gaat sinds de openstelling van de energiemarkt vooral om welkomstbonussen en kortingsacties en de laatste jaren zijn cadeaus ook steeds populairder geworden. Vooral Oxxio heeft veel gestunt met een gratis tablet bij een energiecontract, maar ook energie aanbiedingen van Energiedirect met gratis een waardebon van € 100 te besteden bij Bol.com of Essent met een bon bij Mediamrkt van € 170 proberen op deze manier nieuwe klanten te winnen. Hoewel deze acties nog steeds veel worden ingezet door diverse energiemaatschappijen is er ook een kentering waarneembaar. Qurrent geeft juist bij groene energie een zeer aantrekkelijke korting en Eneco geeft een slimme thermostaat cadeau. Laatstgenoemde biedt de mogelijkheid inzicht te krijgen in het energieverbruik van alle apparaten in huis. Op deze manier wordt de bewustwording onder consumenten om duurzaam om te gaan met energie vergroot en het verbruik verlaagd. Klik hier voor een website die alle energie aanbiedingen continu verzameld en up to date houdt.

Ook steeds meer duurzame producten via energieleverancier verkrijgbaar

Met toenemende mate kunnen consumenten en bedrijven niet alleen voor elektriciteit en gas terecht bij hun energieleverancier ook andere vooral duurzame producten kunnen via de energie aanbieder worden aangeschaft. Zo biedt Nuon de installatie van zonnepanelen aan in samenwerking met een partner. Ook staan de website van energieleveranciers steeds meer vol met energiebesparende maatregelen en tips. Dit lijkt in strijd met het verdienmodel van leveranciers, maar energiemaatschappijen proberen steeds meer in de behoefte te voorzien van klanten. Ze geven daarbij te kennen dat de behoefte aan duurzaamheid en het energieverbruik terugringen thema’s zijn die leven onder hun klanten.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*